Лінукс це Не Віндоус (ч.3a)
Проблема №3: Культурний шок
Підпроблема 3-а: Дійсно, культура є!
Користувачі Windows та виробники програмного забезпечення для Вінди знаходяться у більш-менш споживчих стосунках: користувачі платять за софт, за гарантії, за підтримку і так далі. Вони чекають деякого рівня зручності у використанні від софта. Тому вони звикли до прав, що поставляються їм з програмним забезпеченням: адже вони заплатили за технічну підтримку і мають повне право захотіти отримати її. Віндокористувачі також звикли мати справу швидше з об'єктами, ніж з людьми: вони укладають контракт з компанією, а не з конкретною людиною.
Лінуксоїди є співтовариством. Їм не доводиться купувати софт, вони не звикли платити за технічну підтримку. Вони викачують ПЗ безкоштовно і використовують IRC, Аську чи її вільні аналоги і веб-форуми для здобуття допомоги. Вони мають справу з реальними людьми, а не корпораціями. Користувач Windows, м'яко кажучи, не буде радо сприйнятий співтовариством лінуксоїдов, якщо спробує привнести своє звичайне споживче відношення до софта.
Найбільші причини непорозумінь легко прослідити на прикладі онлайнового спілкування: лінукс-новачок «3-а»-типу просить про допомогу в своїй поточній проблемі з софтом. Коли він не отримує цю допомогу в достатньому, як йому здається, об'ємі, він починає вимагати кращої підтримки, тому що це те, до чого він звик, отримуючи платну технічну підтримку. Проблема в тому, що це не платна підтримка. Це деяка кількість добровольців, що великодушно бажають допомогти людям в їх проблемах. Нові користувачі не мають права нічого вимагати від них, як і той, хто приймає милостиню, не має права вимагати великих пожертвувань.
У тій же мірі користувач Віндоуз звик до комерційного ПЗ. Компанії не продають свій софт, доки він не стане достатньо надійним, функціональним і зручним у використанні. Отже, ось що користувач Windows чекає від ПЗ: воно повинне починатися з версії 1.0.
Програмне забезпечення Лінукса навпаки реалізується практично відразу, як тільки воно написане, і починається з версії 0.1. Завдяки цьому люди, які дійсно бажають отримати функціональність, отримують її якнайскоріше, зацікавлені розробники можуть зайнятися поліпшенням кодів, і співтовариство в цілому залишається в курсі того, що відбувається. Якщо «3-а»-користувач натикається на проблеми з Лінуксом, він кричить, що софт не відповідає його стандартам, і він думає, що у нього є право отримати ці стандарти...
Його настрій зовсім не покращується, коли він чує саркастичні відповіді типу «на вашому місці я б зажадав гроші назад». Отже, для уникнення проблеми 3-а, всього лише пам'ятай, що ти не платив ні тим розробникам, які зробили це програмне забезпечення, ні тим людям, які надають тобі онлайн-допомогу. Вони тобі нічого не винні.
Цей текст є перекладом оригінальної статті Домініка Хамфрі (Dominic Humphries) Linux is NOT Windows на українську мову.
Останні коментарі
10 років 8 тижнів тому
10 років 9 тижнів тому
10 років 12 тижнів тому
10 років 14 тижнів тому
10 років 22 тижні тому
10 років 34 тижні тому
10 років 44 тижні тому
11 років 10 тижнів тому
11 років 14 тижнів тому
11 років 22 тижні тому